Vil du være frivillig på Fantasyfestivalen?

Fantasyfestivalen 2019 har brug for dig!

Fantasyfestivalen er en to-dages festival, og afholdes lørdag d. 14. september fra kl. 10-18 og søndag d. 15. september fra kl. 10-16. Det hele foregår på Esbjerg Hovedbibliotek.
Som frivillig får du mulighed for at være en del af en fantastisk festival, hvor magi, bøger og hyggeligt samvær er i højsædet!
Vi har brug for hjælp begge dage, men hvis du kun har mulighed for at hjælpe en af dagene, så kan det også lade sig gøre.
Vi sætter stor pris på vores frivillige, da de er med til at gøre Fantasyfestivalen til en unik og fantastisk oplevelse. Derfor er der også nogle fordele ved, at du melder dig som frivillig.

 

Du modtager:

  • Aktivitetsarmbånd til Fantasyfestivalen 2019
  • 1 madbillet pr. dag hos Esbjerg V spejdernes bod (husk at benytte den inden kl. 14) 
  • Invitation til frivilligfest inkl. mad lørdag d. 14. september
  • Mulighed for overnatning på nærliggende skole for et symbolsk beløb

 

Hvad forventer vi:

  • Du er minimum 16 år
  • Du deltager i den fælles morgenbriefing lørdag
  • Du ”arbejder” 3 timer pr. dag
  • Du har sat dig grundigt ind i opgaven inden festivalen
  • Du har læst vores frivillige-brochure
  • ?


 

Hvordan bliver jeg frivillig?

Udfyld dette skema og send det via e-mail til cecov@esbjergkommune.dk

Vi skal senest høre fra dig d. 1. august.
Der vil blive sendt information inkl. vagtplan ud til alle frivillige medio august.
Hvis du har spørgsmål eller lignende, så kontakt Fantasyfestivalen på nr. 29741799 eller email cecov@esbjergkommune.dk.

 

Disse opgaver har vi behov for hjælp til:


Billetsalg - Den Smilende
Du er det første vores gæster ser, når de ankommer til Fantasyfestivalen, så det er vigtigt, at du altid er smilende og venlig. Du skal sammen med bibliotekets faste personale sælge billetter og udlevere aktivitetsarmbånd. Det er dog også i billetsalget, at rigtig mange gæster kommer med deres spørgsmål, så det er også vigtigt, at du har styr på festivalens program m.m.
Der er altid meget travlt lige når vi åbner, men det stilner af i løbet af eftermiddagen.

 

Rum-ansvarlig - Den Ansvarlige
Du bliver ansvarlig for 2-3 “rum” pr. dag, og denne opgave kan derfor vare lidt længere end 3 timer.
Dine opgaver ved hvert rum er:

  • Tjekke at rummet er ryddeligt og teknikken er klar.
  • Tjekke billetter/armbånd i døren.
  • Sørge for døren er lukket både i starten og under foredraget.
  • Kontrollere at rummet er pænt når foredraget er slut.


 

Børneaktiviteter Den Sjove
Vi er i gang med en større gentænkning af børneaktiviteterne, og vi kan derfor endnu ikke sige nøjagtigt hvad opgaven bliver eller i hvilket omfang der bliver brug for frivillige. Det vi ved med sikkerhed er, at vi arbejder med en grundfortælling, og at det bliver noget med at børnene skal ud på et eventyr. Eventuelle frivillige skal derfor helst have erfaring med at arbejde med børn, og kunne være med til at levendegøre grundfortællingen og spille en rolle.

 

Hjælper - Den Praktiske
Alle helte har brug for en hjælper, og hos Fantasyfestivalen har vi brug for dig til at hjælpe med en masse praktiske opgaver.
Opgaverne er f.eks:

  • Gå rundt og tjekke, at der ser pænt og ordentligt ud mellem standene.
  • Tømme skraldespande (indenfor ved standene og udenfor på markedspladsen).
  • Kontrollere at toiletterne ser ordentlige ud, samt om der er nok toiletpapir.
  • Hjælpe gæster til at finde frem til de forskellige ting som toiletter, stande, foredragslokaler, og svare på deres spørgsmål.


 

Kontakt:
Kontakt Fantasyfestivalen på cecov@esbjergkommune.dk.

 

Acceptér cookies

Denne hjemmeside gør brug af cookies. Vi bruger cookies til at lære, hvordan hjemmesiden bliver anvendt, så vi kan forbedre brugervenligheden.
Når du har accepteret cookies, kan du altid fjerne dem igen ved at slette dem i din browser.

Acceptér ikke cookies Acceptér kun funktionalitetscookies Acceptér alle cookies